Buurtkeukens drijft op haar sociale karakter. Die behouden we door onze awareness-campagnegrotendeels in te richten op Facebook en Instagram; daar is de kans op organische spin-offs als taggen en delen het grootst. Ter ondersteuning draait een SEA campagne die traffic opvangt rondom onderwerpen als ‘foodtruck boeken’ en een RSLA campagne met website traffic op bredere thema’s als ‘eten bestellen’ en ‘foodtruck’.
Binnen de leeftijdscategorie 30-55 jaar, geïnteresseerd in foodtrucks, streetfood en local food, lanceren we generieke uitingen op de 2 ijzersterke triggers die het verhaal van Buurtkeukens zo sterk maken: “breng de buurt bij elkaar” en “red de foodtruck”. Daarnaast targeten we lookalikes van bestaande organisatoren en focussen we ons op locaties waar zogenaamde ‘buurtjes’ zijn; meestal wijken dichtbij grotere steden.
In de eerste ads segmenteren we bewust nog niet naar type foodtruck, gerechten of regio’s. Zo leren we snel welke concepten het beste resoneren bij de doelgroep. De ads zijn luchtig, met een beetje zelfspot en vol woordgrapjes. Een passende stijl: wij gaan voor de lach op je gezicht die je herkent van een festival en hup: door naar de boodschap dat jij de foodtruck kunt helpen én je buurt kunt opfleuren. “Vive la Crêpe: trucks die hun wafel niet kunnen houden!”