Online persoonlijk advies mogelijk maken is zo uitdagend, dat je bijna het hoofddoel vergeet. In the end was ons doel simpelweg om Holland & Barrett te helpen bij het behalen van meer succes op het gebied van klantenwerving en -behoud. Om daarvoor een optimale advertentiestrategie in te richten, waarin naast persoonlijk advies ook ruimte is voor actiegerichte headlines en (prijs)promoties, is een geautomatiseerde setup de enige manier. Wij kozen voor de automation software van Channable.
Op basis van de productfeed richtten we een fijnmazig advertising model in, onderverdeeld in merk, categorie en productniveau. Vervolgens startte het vormgeven van de optimale advertentie. We zorgen ervoor dat we de zoekopdracht matchen aan de advertentie, geven de actuele promoties weer en laten de user benefits zien voor het betreffende merk of product.
De magie van persoonlijk advies zit in de user benefits, volledig geschreven door de experts van Holland & Barrett. We reserveerden de description lines voor uitgebreide informatie over het product, de categorie of het merk en ontwikkelden een werkdocument waarin de product-experts van Holland & Barrett op alle category- en brandniveaus content konden vullen. Dit document werd gekoppeld aan Channable en automatisch gesynchroniseerd; de product-experts konden op ieder gewenst moment teksten toevoegen die binnen een uur geautomatiseerd in de advertenties getoond werden. Zo gingen we samen voor het beste resultaat!