Data in controle met Server Side Tracking


18/10/2024
Tag management
Delen
Ja, server-side tags zijn essentieel voor je first-party data strategie. Ze zorgen ervoor dat je meer data verzamelt én die data beter kunt controleren. Maar waarom zou je daar stoppen? Server-side tracking is meer dan een tool, het kan de motor zijn achter een echt succesvolle data-aanpak.
Erwin
Erwin

Head of Tech & Data

Met server-side tags verzamel je niet alleen meer data, je verrijkt die ook met informatie uit systemen zoals CRM en ERP. Dit maakt slimmere klantsegmentaties, scherpere productanalyses en het verminderen van retouren mogelijk. In deze blog laten we zien hoe server-side tracking e-commercebedrijven helpt hun data te upgraden.

Ontdek hoe deze technologie jouw bedrijfsresultaten kan transformeren en welke kansen je misschien nog over het hoofd ziet.

Blinde vlekken in jouw data

De trend is duidelijk: platforms leveren steeds minder gedetailleerde data, deels door regelgeving. Het gevolg? Je krijgt blinde vlekken in je analyses.

Zeker in e-commerce, waar marges onder druk staan, moet je precies weten wat je verkoopt en aan wie. Hoewel veel e-commerceplatforms het makkelijk maken om een datalayer te vullen, zit belangrijke data vaak elders – in je CRM of ERP. En daar hoort het ook te blijven, want die gegevens wil je niet in een datalayer die door iedereen uitgelezen kan worden. Hier komt server-side tracking in beeld: verrijk je data zonder gevoelige informatie te lekken.

Lees de volledige blog

Ik schreef een uitgebreide blog, inclusief best practices, voor Emerce over dit onderwerp.

Lees het volledige artikel:

→ Data in controle: hoe ‘server-side’ tracking het verschil maakt in je ‘first-party’-strategie

Erwin
Erwin

Head of Tech & Data

Delen

Inhoudsopgave

Leestijd: 2 min.

NIEUWE INZICHTEN

nieuw
Anticipeer op Google’s Core Updates
09/01/2025
Leestijd: 4 min.

Blijf zichtbaar: Anticipeer op Google’s Core Updates

12/12/2024
Leestijd: 2 min.

WAUW! We wonnen 3 Dutch Search Awards!

28/11/2024
Leestijd: 5 min.

Performance Branding met Display Advertising

07/11/2024
Leestijd: 2 min.

Klaar voor morgen: van Meta Pixel naar Conversion API

01/10/2024
Leestijd: < 1 min.

WERK • GE • LUK • KIG™

27/08/2024
Leestijd: 2 min.

4 bedrijven, 1 familie