Head of Tech & Data
Met server-side tags verzamel je niet alleen meer data, je verrijkt die ook met informatie uit systemen zoals CRM en ERP. Dit maakt slimmere klantsegmentaties, scherpere productanalyses en het verminderen van retouren mogelijk. In deze blog laten we zien hoe server-side tracking e-commercebedrijven helpt hun data te upgraden.
Ontdek hoe deze technologie jouw bedrijfsresultaten kan transformeren en welke kansen je misschien nog over het hoofd ziet.
De trend is duidelijk: platforms leveren steeds minder gedetailleerde data, deels door regelgeving. Het gevolg? Je krijgt blinde vlekken in je analyses.
Zeker in e-commerce, waar marges onder druk staan, moet je precies weten wat je verkoopt en aan wie. Hoewel veel e-commerceplatforms het makkelijk maken om een datalayer te vullen, zit belangrijke data vaak elders – in je CRM of ERP. En daar hoort het ook te blijven, want die gegevens wil je niet in een datalayer die door iedereen uitgelezen kan worden. Hier komt server-side tracking in beeld: verrijk je data zonder gevoelige informatie te lekken.
Ik schreef een uitgebreide blog, inclusief best practices, voor Emerce over dit onderwerp.
Lees het volledige artikel:
Head of Tech & Data
Leestijd: 2 min.