Digital Marketing Consultant
Het algoritme van TikTok is uniek. Het is namelijk een aanbevelingssysteem dat bepaalt welke video’s op je (unieke en zeer gepersonaliseerde) For You-pagina verschijnen. Dit is op basis van interactie tussen gebruikers, apparaat, accountinstellingen en video-informatie zoals beschrijvingen, geluiden en hashtags.
Elke For You-pagina is dus afgestemd op elke individuele gebruiker. Dit maakt het platform razendpopulair. De FY-page staat vol met filmpjes die jij heel waarschijnlijk leuk vindt, omdat je er al eerder interactie mee hebt gehad. Bijvoorbeeld deze Day in the Life as stay at home cat Pepper.
Na het lezen van dit artikel weet je precies wat de Search Ads op TikTok inhouden. En ben je voorbereid op deze manier van adverteren zodra het uitrolt in Nederland (want helaas is het nog niet beschikbaar in ons kikkerlandje).
Ikschreef een blog hierover voor Frankwatching.
Lees het volledige artikel:
→ Search Ads op TikTok: een nieuwe manier om je publiek te bereiken
Digital Marketing Consultant
Leestijd: < 1 min.