Digital Marketing Consultant
Op TikTok is het belangrijk om je te realiseren dat je niet concurreert met andere merken, maar met creators. Stel je dus niet op als merk, maar als een vriend of entertainer. TikTok-gebruikers willen een connectie voelen. Leef je daarom goed in in de doelgroep en maak vanuit dit oogpunt content.
Daarnaast is het belangrijk om goed te luisteren naar de community en hier ook op in te spelen. Dit kun je doen door te reageren op comments, maar ook door reactievideo’s te maken. Daarnaast kun je samenwerkingen met influencers aangaan om een persoonlijkheid aan je merk te koppelen. Daarbij is het natuurlijk wel belangrijk om een influencer te kiezen waarmee je doelgroep zich goed kan identificeren.
Spreek de taal van het platform, gebruik engaging content, verdiep je in actualiteiten en trends en trek het boetekleed aan. Ik schreef samen met mijn collega, Nicole, een uitgebreid artikel voor Frankwatching over hoe je precies aanpakt.
Lees het volledige artikel:
→ Succesvol op TikTok? Start met een crossplatform- & funnel-strategie
Digital Marketing Consultant
Leestijd: < 1 min.