Digital Marketing Consultant
Het is nieuw en trending: Threads. Deze nieuwe app van Meta is onlangs gelanceerd en is de tegenhanger van Twitter/X. De nieuwe app leidt tot speculatie dat Zuckerberg en Musk binnenkort samen de strijd aangaan. In deze blog brengen wij, Elisa en ik, je op de hoogte van de ontwikkelingen, brengen we de potentie van het platform voor jou in kaart en zorgen we dat je voorbereid bent voor de lancering van de app in de EU.
Het is je niet ontgaan, maar toch heel even een korte samenvatting van wat Threads precies is. Threads is een tekst gebaseerde conversatie-app die volgens Meta is ontworpen om een ruimte te zijn “where communities come together to discuss everything from the topics you care about today to what’ll be trending tomorrow.”
Wij zien Threads als een nieuw platform om je zichtbaarheid te vergroten en meer interactie te genereren met je doelgroep. De focus ligt op het bevorderen van discussies rond specifieke onderwerpen. Gebruikers kunnen links, foto’s, carrousels en video’s delen om conversaties te starten. Aanmelden is makkelijk, Threads is namelijk rechtstreeks verbonden met Instagram. Je kunt je aanmelden via je bestaande Instagram-account en iedereen volgen die je ook op Instagram volgt.
Toch heeft de app nog niet alle basis functionaliteiten, zoals bijvoorbeeld een zoekfunctie waarmee mensen door trending hashtags kunnen bladeren. Dit zal langzaam uit worden gebreid, meldt Meta. Zo zijn er afgelopen weken een aantal nieuwe features geïntroduceerd, zoals de manier waarop je de feed kunt customizen en een nieuwe manier om notificaties te filteren.
In de blog die we schreven voor Marketingfacts over dit onderwerp, vind je alles over de opkomst van Threads, Threads vs. X, de potentie van het platform en wat je als marketeer nú moet met deze ontwikkelingen.
Lees het volledige artikel:
→ Threads: De nieuwe concurrent van X (Twitter) – Wat marketeers moeten weten
Digital Marketing Consultant
Leestijd: 2 min.