Case
Rotterdam School of Management™

facts

200%
cv-assessments

1852
leads

Primeur met conversational bannering

Wij zijn fan van RSM

Carrièrebeurzen? Zo 2019. Als door COVID-19 een wereldwijd reisverbod wordt ingesteld, vervalt in één klap de marketingstrategie van RSM: letterlijk de wereld over om persoonlijk en intensief in gesprek te gaan met nieuwe, internationale studenten. Een MBA opleiding a € 200k kies je nou eenmaal niet van vandaag op morgen. Het alternatief? Let’s go digital!

De wens

Ruim 40 beursbezoeken in 4 continenten worden in 2020 gecanceld. Begrijpelijk, maar voor Rotterdam School of Management een besluit met enorme impact. Het persoonlijke contact met toekomstige studenten valt volledig weg en daarmee dreigen ook de aanmeldingen voor nieuwe MBA opleidingen stil te vallen. Zo’n opleiding heeft een enorme (financiële) impact op je persoonlijke en professionele leven, RSM is gemiddeld 2 jaar met een prospect in gesprek voor hij of zij een keuze maakt. Informeren, de dialoog aangaan en vertrouwen winnen. Persoonlijk contact is key.

Om toch nieuwe aanmeldingen te genereren, schakelen we razendsnel over op digitaal contact. De vraag van RSM aan Tomorrowmen: hoe kunnen we, met digitale middelen, toekomstige studenten overhalen om zo’n ingrijpende beslissing als het starten van een MBA-opleiding te maken?

Tomorrowmen medewerker Rick

Ons concept

Persoonlijk, persoonlijk, persoonlijk. We schreven het nog net niet in koeienletters op de muur om onszelf eraan te herinneren dat een maximale persoonlijke beleving een voorwaarde voor succes is. We starten daarom met een kwalitatief onderzoek om de doelgroep te leren kennen. Studenten die een MBA opleiding volgen, zijn vaak al enige tijd werkzaam. Ze hebben een masterdiploma op zak en lopen tegen een glazen plafond aan in hun huidige baan, terwijl ze nog onverminderd ambitieus zijn. Met een MBA opleiding wordt een directierol of senior management positie een haalbaarder toekomstperspectief. Uit ons onderzoek kwamen 5 belangrijke beslissingsfactoren naar voren:

  1. Groei van persoonlijk netwerk
  2. Een sterke leider worden
  3. Op managementniveau cijfer gestuurd beslissingen kunnen nemen
  4. Zicht op een carrière binnen Europa
  5. De visa policy in Nederland is een van de beste ter wereld

Daar kunnen wij iets mee! De factoren vormden de basis voor onze creatieve campagne: ‘The five biggest reasons to start an MBA’. We gebruikten rich formats om die boodschap wereldwijd te verspreiden. Met een webinar, pre-rolls van 15 seconden, responsive banners en een primeur: conversational banners.

De strategie

De customer journey – van interesse ontwikkelen tot informatie aanvragen (lead) – is een proces van gemiddeld 3 maanden. Daarom kiezen we voor een watervalstructuur in onze uitingen:

  1. Zichtbaarheid creëren bij potentiële prospects
  2. Informeren van geïnteresseerde doelgroep
  3. Dialoog aangaan & converteren naar lead

YouTube was ons platform om de doelgroep in 15 seconden vast te grijpen en niet meer los te laten. In de video’s spraken personen de gebruiker rechtstreeks aan, zodat we een persoonlijke ervaring creëerden. Targeting vond plaats op basis van de 3 fases hierboven: van in-market (bedrijfsonderwijs, carrièreplanning, financiële-, accountancy en management banen) naar ‘custom intent’ (MBA en business school), met in fase 3 de uiteindelijke focus op activatie door middel van 5 pre-rolls. Daar koppelden we een in-platform leadformulier aan, om de drempel naar conversie zo laag mogelijk te maken.

De display ads waren responsive en geïnspireerd op de webinar, om de herkenning van onze boodschap te versterken. We zetten zowel display als discovery ads in om in eerste instantie een groot bereik te creëren, daarna focusten we ons op targeting via look-a-like doelgroepen en remarketing van websitebezoekers. Stap voor stap werkten we toe naar conversie.

De strategie bleek succesvol, maar we wilden meer. En die kregen we. De échte magie voegden we toe met een conversational banner, toen de allereerste in Nederland. Met een conversational tree richtten we een gesprek in binnen de banner. Iedere keuzeoptie van de gebruiker leidde naar een relevante landingspagina, om precies de informatie te bieden die hij of zij wil lezen. Over persoonlijk gesproken!

De impact

Samen draaiden we een campagne van 4 maanden. Voor RSM waren 5 cv-assessments het doel, wij berekenden dat daarvoor 150 leads nodig waren, tegen een maximale CPA van € 25,-. Of we dat haalden? Ha! We realiseerden 1852 leads tegen een CPA van € 4,04. Ze leverden 10 cv-assessments op, een verdubbeling van ons doel. En daar zijn we pas écht trots op.

Weet je genoeg?

We horen graag van je om af te spreken wat we samen kunnen bereiken, of we vertellen je persoonlijk nog meer ins en outs over deze case. it's up to you:

Tomorrowmen medewerker Rick
Contactpersoon:
Rick

Digital Marketing Consultant
rick@tomorrowmen.nl
Bel: 050-2110902

Heb jij een vraag voor Rick?

Laat dan naam en e-mailadres achter en get in touch!

Heb jij een vraag voor Rick?

Laat dan naam en e-mailadres achter en get in touch!

Heb jij een vraag voor Meike?

Laat dan naam en e-mailadres achter en get in touch!

Heb jij een vraag voor Daphne?

Laat dan naam en e-mailadres achter en get in touch!

Heb jij een vraag voor Rob?

Laat dan naam en e-mailadres achter en get in touch!

Download hier onze principes™

Vul het onderstaande formulier in en je ontvangt het z.s.m. in je mailbox!