Case
Secret Sales™

facts

+10%
maandelijkse omzetgroei

+24%
toename van
ROAS p/m

Unieke rapportage aan leveranciers

WIJ ZIJN FAN VAN SECRET SALES™

Het is ronduit dapper om in een verhitte markt als online retail je plek te willen veroveren. Secret Sales durft het. Het bedrijf vindt zijn oorsprong in Engeland en maakt, na een wisseling van eigenaar, een stormachtige groei door als digitaal outletdorp. Nu heeft Secret Sales besloten om ook internationaal uit te breiden, in eerste instantie naar Nederland en België. Wij zijn aan boord!

De wens

Secret Sales fungeert als marktplaats voor honderden merken, zonder voorraden in eigen beheer. Dan weet je twee dingen zeker: 1) het productaanbod is complex, en 2) Secret Sales is sterk afhankelijk van leveranciers. Op beide punten is een steengoede strategie nodig om het concept in Nederland en België succesvol te lanceren, zeker in zo’n drukke markt als online retail. Wij gingen aan de slag om advertising geautomatiseerd in te richten op basis van een continu veranderend productaanbod, dat direct rendabel is bij beperkte budgetten. Tegelijkertijd bedachten we hoe Secret Sales een waardevolle partner is voor relaties en een sterke onderhandelingspositie kan creëren bij het aansluiten van nieuwe modemerken.

Tomorrowmen medewerker Rob

Ons concept

In de productfeed van Secret Sales treffen we zo’n 60.000 producten aan, allen met eigen data. De kwaliteit daarvan is niet altijd even hoog, met veel producten die weinig verkocht worden, errors bevatten of waarvan alleen bepaalde maten op voorraad zijn. Omdat wij alleen op kansrijke producten willen adverteren en we de hygiëne van de feed ook na livegang willen waarborgen, ontwikkelen we een model dat uitgaat van het zuiveren, verrijken, testen en optimaliseren van data. Handmatig is dit onbegonnen werk, dus we bouwen geautomatiseerde checks in. Zo identificeren we de kansrijke producten waarvan we de zichtbaarheid maximaliseren met een eigen campagne. Om geen parels mis te lopen, wordt ook op het overige assortiment op bescheiden niveau geadverteerd.

De sleutel om intieme partnerships met modemerken op te bouwen, zit hem in de feedback. Een simpele rapportage volstaat niet om de Nederlandse markt open te breken; het model moet inzicht geven in de best lopende producten, categorieën en merken, maar ook in het aanbod dat níet converteert. Een unieke service dus. Daarom ontvangen partners rapportages met feedback op prijsstelling, assortimentssamenstelling, voorraadbeheer, interessante potentiële categorieën en groeikansen.

De strategie

Secret Sales is nieuw op de Nederlandse markt, dus er is geen lokale historische data aanwezig om snel potentiële bestsellers te identificeren. Daarom gebruiken we de beschikbare verkoopdata vanuit het Verenigd Koninkrijk, die we verrijken met algemeen beschikbare data. Daarbovenop voegt Secret Sales zelf data op basis van potentie toe en voegen we na livegang continu data toe vanuit de eerste campagneresultaten. Zo komen we tot een selectie producten met hoge potentie, die we aan een reeks geautomatiseerde checks onderwerpen.
De Potential Best Sellers campagnes die we vervolgens draaien, vormen ons laboratorium. Wanneer een product hierin laat zien daadwerkelijk te presteren, wordt hij automatisch naar een Best Seller campagne gepusht waarna we het budget maximaliseren. Datzelfde doen we op merkniveau en ondertussen brengen we ook de Bad Sellers in kaart: als producten toch niet goed presteren, worden ze verwijderd uit de campagnes.
De campagne set-up is gekoppeld aan een geautomatiseerd rapport voor leveranciers, waarin we zowel de Best Sellers als Bad Sellers benoemen. Daar voegen we details en context aan toe, door bijvoorbeeld aan te geven waarom een product is uitgesloten op basis van de quality checks. Zo kan Secret Sales ieder product effectief optimaliseren en de unieke feedback teruggeven aan sellers. Cadeautje!

De impact

In de verhitte markt van online retail komen consumenten je via advertising niet zomaar aanwaaien; vaak hebben ‘we’ onze vaste, vertrouwde webshops al omarmd. Dat het ons toch lukte deze markt met een uitgekiende advertising strategie open te breken, blijkt uit de cijfers: het eerste halfjaar na lancering in Nederland en België groeide de omzet van Secret Sales gemiddeld met 10% per maand en nam de ROAS per maand met 24% toe.

Door alle insights te bundelen tot een meesterdocument voor partners, groeide ook het aantal partnerships fors. Het is een enorm concurrentievoordeel om zulke gedetailleerde inzichten op een dagelijks niveau te kunnen delen.

De combinatie bleek spot on. Een volledig geautomatiseerd advertising model en de uitvoerige rapportages voor leveranciers waren de sleutels tot succes om, zelfs in deze markt, structurele voet aan wal te krijgen. Het grootste compliment kregen we van Secret Sales zelf: zij zien onze case als een blauwdruk om verdere expansie naar andere landen uit te rollen.

Weet je genoeg?

We horen graag van je om af te spreken wat we samen kunnen bereiken, of we vertellen je persoonlijk nog meer ins en outs over deze case. it's up to you:

Tomorrowmen medewerker Rob
Contactpersoon:
Rob

Digital Marketing Consultant
rob@tomorrowmen.nl

Heb jij een vraag voor Rob?

Laat dan naam en e-mailadres achter en get in touch!

Heb jij een vraag voor Rick?

Laat dan naam en e-mailadres achter en get in touch!

Heb jij een vraag voor Rick?

Laat dan naam en e-mailadres achter en get in touch!

Heb jij een vraag voor Meike?

Laat dan naam en e-mailadres achter en get in touch!

Heb jij een vraag voor Daphne?

Laat dan naam en e-mailadres achter en get in touch!

Download hier onze principes™

Vul het onderstaande formulier in en je ontvangt het z.s.m. in je mailbox!