Secret Sales is nieuw op de Nederlandse markt, dus er is geen lokale historische data aanwezig om snel potentiële bestsellers te identificeren. Daarom gebruiken we de beschikbare verkoopdata vanuit het Verenigd Koninkrijk, die we verrijken met algemeen beschikbare data. Daarbovenop voegt Secret Sales zelf data op basis van potentie toe en voegen we na livegang continu data toe vanuit de eerste campagneresultaten. Zo komen we tot een selectie producten met hoge potentie, die we aan een reeks geautomatiseerde checks onderwerpen.
De Potential Best Sellers campagnes die we vervolgens draaien, vormen ons laboratorium. Wanneer een product hierin laat zien daadwerkelijk te presteren, wordt hij automatisch naar een Best Seller campagne gepusht waarna we het budget maximaliseren. Datzelfde doen we op merkniveau en ondertussen brengen we ook de Bad Sellers in kaart: als producten toch niet goed presteren, worden ze verwijderd uit de campagnes.
De campagne set-up is gekoppeld aan een geautomatiseerd rapport voor leveranciers, waarin we zowel de Best Sellers als Bad Sellers benoemen. Daar voegen we details en context aan toe, door bijvoorbeeld aan te geven waarom een product is uitgesloten op basis van de quality checks. Zo kan Secret Sales ieder product effectief optimaliseren en de unieke feedback teruggeven aan sellers. Cadeautje!