loader image

Case
Voys™

facts

1,6
miljoen mensen
bereikt

1,65
miljoen kwalitatieve weergaven via YouTube

7,5
miljoen vertoningen

Wij zijn fan van Voys

Zorgen dat bedrijven kunnen bellen en bereikbaar zijn voor hun klanten. Dat is wat Voys doet en op zichzelf klinkt dat niet bijzonder. Maar de manier waarop is dat wel: zo persoonlijk als Voys zie je ze zelden. Alles voor de beste techniek in combinatie met een uitmuntende service. Voor ons niet onbekend dus hey, dat belletje namen wij natuurlijk op!

De wens

Voys wil graag alle ondernemers in Nederland bereiken die geïnteresseerd zijn in zakelijke telefonie. Maar daarin moeten ze opboksen tegen zeer grote namen in een enorm competitieve markt. Hoe onderscheid je je dan? En hoe zorg je voor meer naamsbekendheid? Wij ontdekten samen met Voys hoe we hun onderscheidend vermogen maximaal konden etaleren en stelden daarbij als doel meer verkeer richting de website te genereren.

Tomorrowmen medewerker Brenda

Ons concept

Van een beetje creativiteit zijn we wel. Laat ons maar een buitengewoon concept bedenken om Voys op de kaart te zetten. Toegegeven: met Voys is dat niet al te moeilijk, want het bedrijf is in alle facetten uniek. Voys is een volledig zelfsturende organisatie met eigenlijk allemaal ondernemers pur sang. Zij weten dus als geen ander tegen welke uitdagingen ondernemers aanlopen en in welke fases ze extra ondersteuning nodig hebben. En dat is precies waarop wij samen met TRGR en Voys op hebben ingespeeld. Voys vertelt ondernemersverhalen. Ze faciliteren dé plek om (digitaal) samen te komen en waar je in alle soorten en maten meer informatie opdoet over ondernemen. Maar wat is ondernemen? Na onderzoek (KVK 2019) hebben we drie fases van ondernemen bepaald voor deze campagne: van idee naar zolderkamer, van zolderkamer naar kantoor en ondernemen in coronatijd.

De strategie

Content, content, content. Er is ontzettend veel content gecreëerd om de verhalen op de vele verschillende kanalen te vertellen. Door on- en offline te combineren zorgden we voor een perfecte mix in de funnel. Via Instagram, Facebook en LinkedIn genereerden we een groot bereik tegen gunstige kosten en door vervolgens te targeten op interesses rondom ondernemen, functietitels en slimme lookalike doelgroepen op basis van data, wisten we zeker dat we de juiste doelgroep te pakken hadden.

Met de inzet van Digital Out Of Home (DOOH) verbreedden we die doelgroep. Op schermen rondom de woon-werk reisroutes van ondernemers plaatsten we prikkelende content op maat, precies op de momenten dat ze traditioneel de meeste reisbewegingen maken. Bij tankstations en op treinstations in de Randstad, terwijl we natúúrlijk ook het magische Groningen niet oversloegen. Hometown van onszelf en Voys, maar ook het paradijs voor (jonge) ondernemers en startups.

Vervolgens hebben we Youtube ingezet om voor een gunstige prijs kwalitatieve resultaten te genereren, zoals een hoog uitkijkpercentage. Exclusieve B2B doelgroepen van Google, interesses rondom ondernemen, plaatsing op zakelijke kanalen en de levensgebeurtenis ‘een bedrijf starten’ maakten het mogelijk om ook hier op perfect op maat uit te leveren. Om de resultaten ook tussentijds te managen, hebben we via YouTube een brandlift ingezet die ons inzicht gaf in het aantal mensen dat positief is beïnvloed door de campagne.

Op alle bovenstaande online kanalen hebben we retargeting ingezet om een waterval-effect te creëren. Gebruikers die in fase 1 een video bekeken, zagen later een opvolgende video in fase 2. Zo namen wij ze bij de hand en liepen we stap voor stap door alle fases heen.

De impact

Ja, van deze impact worden wij blij. Nee wacht: heel erg blij. En trots. We presteerden beter dan vooraf voorspeld, met ruim 1,6 miljoen mensen die we bereikten waarvan 361.500 kwalitatieve views via Instagram & Facebook en ruim 27.000 websitebezoekers. Het allermooiste daaraan? Maar liefst 97% was een nieuwe bezoeker. En toen het directe verkeer naar Voys.nl een stijging liet zien van 20,27% ten opzichte van de voorgaande periode, terwijl 15% de doelstelling was, was de cirkel wel rond. Contactpersoon: Brenda

Weet je genoeg?

We horen graag van je om af te spreken wat we samen kunnen bereiken, of we vertellen je persoonlijk nog meer ins en outs over deze case. it's up to you:

Tomorrowmen medewerker Brenda
Contactpersoon:
Brenda

Digital Marketing Consultant
brenda@tomorrowmen.nl
Bel direct: 050-2113112

Heb jij een vraag voor Brenda?

Laat dan naam en e-mailadres achter en get in touch!

Heb jij een vraag voor Thijs?

Laat dan naam en e-mailadres achter en get in touch!

Heb jij een vraag voor Daphne?

Laat dan naam en e-mailadres achter en get in touch!

Download hier onze principes™

Vul het onderstaande formulier in en je ontvangt het z.s.m. in je mailbox!