Tijdens de 50PlusBeurs in Utrecht pakte SeniorWeb groots uit om hun zichtbaarheid én autoriteit te vergroten. Met een slimme strategie, gerichte boodschappen én een reusachtig scherm in hartje Utrecht wisten we precies de juiste snaar te raken. Het resultaat? Duizenden bezoekers bereikt en SeniorWeb stevig op de kaart gezet.
Zo veel mensen zagen SeniorWeb
Zo vaak is SeniorWeb getoond
Waarop SeniorWeb is vertoond
“Het leven wordt leuker als u digitaal fit bent.” Was getekend, SeniorWeb. Al sinds 1996 heeft deze landelijke vereniging zonder winstoogmerk als doel de digitale wereld voor iedereen begrijpelijk te maken. Dat is nog ‘ns een manier om impact te maken en daar kunnen we als digitaal marketingbureau natuurlijk alleen maar vol-le-dig achter staan.
De campagne die we opzetten heeft twee duidelijke doelstellingen. Ten eerste om een zo groot mogelijk aantal mensen te stimuleren om naar de SeniorWeb-stand op de 50PlusBeurs in de Jaarbeurs te gaan. En ten tweede het vergroten van de algemene zichtbaarheid van het SeniorWeb-merk.
De aanleiding:
Tijdens de 50PlusBeurs in de Jaarbeurs in Utrecht bevindt zich een overvloed aan SeniorWeb’s doelgroep in de stad. Dit biedt de uitgelezen kans om zichtbaarheid aanzienlijk te vergroten én autoriteit te claimen.
De Jaarbeurs in Utrecht ligt lekker centraal, naast het hoofdstation. Veel beursbezoekers zullen met de trein naar de Jaarbeurs reizen. Het treinstation is daarom een uitstekende plek om deze zichtbaarheid te creëren.
De aanpak:
We analyseren het traject van de doelgroep, ofwel; hoe de dag eruit ziet voor de beursbezoekers. We identificeren de momenten waarop we de meest waardevolle zichtbaarheid kunnen creëren en bepalen een geschikte invulling voor de interactiepunten. We kiezen voor een tweeledige boodschap om onze beide doelen te bereiken.
Laat het treinstation van Utrecht nou nét een van de grootste digitale schermen in West-Europa hebben. We kozen ervoor om de generieke boodschap te presenteren op het indrukwekkende 193 m² (!) grote scherm.
‘Enerzijds wilden we mensen naar onze stand op de 50PlusBeurs doorverwijzen. Anderzijds wilden we ook mensen bereiken die niet naar de beurs gingen en laten zien wat SeniorWeb te bieden heeft. Dat is heel goed gelukt.’
We draaiden een week lang de campagne. In de campagneperiode waren we zichtbaar op vijftig verschillende DOOH schermen. De drie verschillende creatives die we gebruikten werden meer dan 80.000 keer vertoond en door meer dan 433.000 mensen gezien. Laten we het zo zeggen, we vielen op!
Maar we hebben niet alleen gezorgd dat SeniorWeb opviel tijdens de 50PlusBeurs, we communiceerden ook op een super doeltreffende manier met hun primaire doelgroep. Dát is echt waardevol. Zo wisten we tegelijkertijd de merkbekendheid van SeniorWeb aanzienlijk te vergroten.
Wil je ook opvallen? We laten je graag zien hoe Digital out of Home naamsbekendheid kan genereren. Neem eens contact op om te leren wat we voor jouw merk kunnen doen!