Case
Candyspot™

facts

+850
(and counting) Product detail pagina’s gevuld

140%
Organic traffic YoY

Average position van 17.8 naar 11.7

Wij zijn fan van CANDYSPOT

Zoveel mogelijk consumenten verrassen met een uniek assortiment aan snoepgoed. Inspelen op trends die verschijnen en verdwijnen, maar wel al-tijd consistent in informatievoorziening blijven. Ieder product voorzien van de beste, meest actuele productinformatie. Dát is wat Candyspot wil. En daar kunnen wij alleen maar volledig achter staan!

De wens

Candyspot, een zusteronderneming van Groeneveld Groothandel, voorziet de B2B-markt van een uitgebreid assortiment snoep. Ditzelfde assortiment wordt door Candyspot rechtstreeks aan consumenten aangeboden. Bij B2B-verkopen lag de focus op het aanbieden van beknopte en functionele productinformatie op de website, zoals het type product, merk, prijs en beschikbare hoeveelheden. Bij de directe verkoop aan consumenten, is de uitdaging om de producten te voorzien van aanvullende, consistente content.

Hoe transformeren we efficiënt dui-zen-den B2B geoptimaliseerde productbeschrijvingen naar waardevolle B2C-content, waarbij we consistentie, deskundigheid en de merkidentiteit waarborgen, én de organische vindbaarheid verbeteren? Wij bedachten een slimme workflow!

Ons concept

Onze focus? De productdetailpagina’s, waar we met ruim 2.500 pagina’s serieuze impact op onze online zichtbaarheid kunnen realiseren. We willen de productbeschrijvingen, meta-beschrijvingen, headings, interne linkstructuur en anchorteksten geautomatiseerd laten opstellen. En niet alleen in het Nederlands, ook in het Duits.

Dit alles terwijl we trouw blijven aan de unieke tone-of-voice van Candyspot: deskundig maar met een speelse knipoog. De content moet per productpagina uniek zijn, maar in dezelfde stijl en uitvoering. Zo waken we voor een sterke Brand Identity en zorgen we dat deze consistent door de gehele website wordt doorgevoerd.

Elk stukje content dat we creëren, dient nauwkeurig en transparant te zijn. We navigeren in een wereld waar voedingsproducten centraal staan, met strikte richtlijnen over gezondheidsclaims en essentiële productinformatie die we moeten delen. Deze integriteit in de communicatie is niet onderhandelbaar. De dynamiek van de snoepindustrie voegt een laag van complexiteit toe; trends verschijnen en verdwijnen, aangewakkerd door sociale media fenomenen zoals TikTok, waar uitdagingen met extreem pittige of zure snacks overnight sensaties kunnen worden.

Ons doel? Deze golf van trends niet alleen bijbenen, maar proactief anticiperen met content die zich snel aanpast en evolueert. Dit vereist een strategie die even flexibel als snel is, om de harten, en smaakpapillen, van onze doelgroep te blijven veroveren.

De strategie

We zijn er snel over uit: AI-gedreven automatisering is hét antwoord om de content creatie niet alleen te versnellen maar ook te verfijnen. We stellen een AI SEO Master File op, gekoppeld aan Google Analytics, die producten kan prioriteren op basis van performance data. Zo worden de producten met de meeste omzet als eerste verbeterd. Met slimme inzet van Channable, verzamelen we productinformatie die dient als basis voor het opstellen van prompts. Een analyse van bestaande content met Chat GPT-4 helpt de gewenste tone-of-voice en brand identity vast te stellen.
Deze informatie gebruiken we als input om de nauwkeurige prompts te creëren. Deze prompts worden naar de ChatGPT 3rd party tooling ‘Narrato’ geschoten via een koppeling met de AI SEO Master File, waar beschrijvingen en meta-data gegenereerd worden, compleet met interne links die aansluiten op product, merk en categorie. De teksten ondergaan een kwaliteitscontrole van Candyspot en na goedkeuring worden ze via een App Script omgezet naar het juiste HTML-formaat en geüpload naar Magento.

Het resultaat

Deze slimme aanpak maakt het mogelijk om supersnel, verfijnd én innovatief een overvloed aan content in zowel Nederlands (en straks ook Duits) te produceren. Dit heeft geresulteerd in een serieuze stijging van het organisch verkeer met 140% en een verbeterde average position van 17.8 NAAR 11.7. Maar de zoetste overwinning? Dát is de sprong vooruit in consistentie en sterke informatievoorziening aan de consument!

Weet je genoeg?

We horen graag van je om af te spreken wat we samen kunnen bereiken, of we vertellen je persoonlijk nog meer ins en outs over deze case. it's up to you!

Contactpersoon:
Rob

Digital Marketing Consultant
rob@tomorrowmen.nl
Bel: 050-2110902

Heb jij een vraag voor Rob?

Laat dan naam en e-mailadres achter en get in touch!

Heb jij een vraag voor Rick?

Laat dan naam en e-mailadres achter en get in touch!

Heb jij een vraag voor Rick?

Laat dan naam en e-mailadres achter en get in touch!

Heb jij een vraag voor Meike?

Laat dan naam en e-mailadres achter en get in touch!

Heb jij een vraag voor Daphne?

Laat dan naam en e-mailadres achter en get in touch!

Download hier onze principes™

Vul het onderstaande formulier in en je ontvangt het z.s.m. in je mailbox!